واکنش روزنامه آفتاب یزد به اظهارات وزیر سابق نفت

آفتاب یزد: اگرچه هزارمیلیاردتن فسفات سوریه شد هزار میلیون تن اما بازهم افکار عمومی قانع نشد زیرا، حرفی که مبنای علمی و منطقی نداشته باشد را نه می‌پذیرند و نه از آن به آسانی می‌گذرند، مردم این زمانه را می‌گویم؛ مردمی که به دلیل دسترسی به انواع و اقسام نرم افزارها، به آسانی مچ آدم‌ها را می‌گیرند و رها نمی‌کنند تا بخوابانند!

برنامه‌ی «دست خط» یکی از همان دست برنامه‌ها است که در آن میهمان برنامه – رستم قاسمی یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ – اسیر دادن اطلاعات غلط و بدون بررسی به افکار عمومی شد و تاوان سختی خواهد داد حتی اگر آن را یک اشتباه سهوی قلمداد کند. او گفت: «هر هزینه‌ای در سوریه کردیم مابه‌ازای آن را می‌گیریم. قرارداد ما با سوریه بسیار خوب است؛ سوریه معدن‌های فسفات دارد و قرار است ۱۰۰۰ میلیارد تن فسفات به ما بدهد.» فقط چند ثانیه کافی بود تا این پرسش در فضای مجازی دست به دست شود: «هزارمیلیاردتن فسفات را سوریه قرار است از کره‌ی ماه بیاورد؟!»

حرفی که رستم قاسمی زد، واکنشی که کاربرها نشان دادند، اصلاحی که صورت پذیرفت و افکار عمومی‌ای که قانع نشد را در هفت بند به بوته‌ی نقد و بررسی گذاشته ایم:

بند نخست – در پانزدهمین سالگرد زلزله‌ی بم – دی ماه ۱۳۹۷ – پیرزنی در کوچه پس کوچه‌های بم به من – با اشاره به تلفن همراه خود – گفت: آن سال اگر این تلفن‌ها بود کمتر می‌مردند، کمتر رنج می‌کشیدیم. آن روز شاید متوجه اصل موضوع نشدم اما در موضوع زلزله‌ی کرمانشاه فهمیدم تلفن همراه و شبکه‌های مجازی در مواقع بحران چیزی در حد معجزه است در هنگامه‌ی انتخابات اما زلزله‌ای ویران کننده.

توسط : مدیر دسته : اخبار پرینت
اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *