وزیر راه: اعتبار طرح «نهضت ملی مسکن»۳۶۰ هزار میلیارد تومان است

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در سال جاری ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و برای سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نهضت ملی مسکن پیش بینی کرده است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور آغاز عملیات اجرایی «نهضت ملی مسکن» در شهرستان اسلام آباد غرب حاضر شد.

وی در جمع مردم این شهرستان با بیان اینکه در گام نخست مقرر شده که ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه، احداث شود، گفت: امروز عملیات احداث ۱۸ هزار واحد مسکونی در استان آغاز شد و انتظار داریم طبق برنامه زمان بندی پیش‌بینی شده، ۲۰ هزار واحد جدید را نیز آغاز کنیم، امید داریم که سهم استان کرمانشاه از نهضت ملی مسکن تا پایان دولت سیزدهم عملیاتی شود.

وزیر راه افزود: خواست و نیازهای مردم حل مسئله مسکن است و این بخش یکی از نیازهای جدی به خصوص افراد کم درآمد در کشور بوده و نیازمند این است که با همراهی دولت و مجلس، با زمان بندی و نهایتاً با قیمت مناسب بتوانیم این نیاز را برطرف نماییم و خانه‌های مورد نیاز را به مردم تحویل دهیم.

قاسمی با عنوان اینکه تمهیدات مناسب برای این طرح پیش بینی شده است، ادامه داد: از نظر زیرساخت نرم افزاری برای شناسایی و ثبت نام افراد و ارجاع آن‌ها به بانک‌ها به طور الکترونیکی اقدامات درخوری انجام گرفته همچنین دولت در سال جاری مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و برای سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی فنی و عمرانی کافی برای این طرح در کشور وجود دارد، عنوان کرد: امیدوارم مجلس در بودجه سال آتی و توجه به صندوق ملی مسکن همراهی لازم را داشته باشد که بتوانیم سایر نیازهای لازم ساخت مجتمع‌ها را انجام دهیم و فقط خانه سازی نکنیم، بلکه شهرسازی کنیم و سایر نیازهای این پروژه اعم از مدرسه، کلانتری، مراکز آموزشی و موارد دیگر همگام با ساخت مسکن آغاز شود، چرا که این مسائل در طرح ملی مسکن دیده شده است.

انتهای پیام/

توسط : کاربر دسته : اخبار
برچسب : , ,
پرینت
اشتراک گزاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *